Salgsbetingelser
Firmanavn: Moje Sørensen Design
Lysaker Brygge 6
1366 Lysaker
Mail: post@mojedesignstrikk.no
Org. nr. 993393347
BETALING OG LEVERING
Alle priser oppgis i tilknytning til det enkelte produktet og inkluderer mva. Totalpris for bestillingen oppgis før du bekrefter kjøpet og går videre til betaling. Det påløper ingen leveringstillegg eller andre tillegg. Oppskriften blir sendt til din mailadresse som PDF-fil kort tid etter at betalingen er gjennomført.
Betaling kan utføres med Visa/Mastercard.
Når du kjøper en oppskrift som er et digitalt dokument, får du tilgang til oppskriften umiddelbart.
Du samtykker til at leveringen påbegynnes umiddelbart og at du derfor ikke har angrerett på kjøpet, jf. angrerettlovens § 22 bokstav n. Her kan du laste ned og lese Forbrukerrådets veileder vedrørende angrerett på blant annet nedlastbare produkter. Se punkt 17.3 Digitalt innhold som ikke leveres på fysisk medium: https://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/
RETTIGHETER
Oppskrifter som du har kjøpt på Mojedesignstrikk er dine, men det er ikke tillatt å kopiere oppskriftene, dele dem til andre, eller selge dem videre.
PARTENE: Selger er MOJE SØRENSEN DESIGN, (Lysaker Brygge 6, 13 66 LYSAKER , post@mojedesignstrikk.no, Telefon: 92011973, Organisasjonsnr. 993 393 347), og betegnes i det følgende som selger/selgeren. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist.
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering.
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag.
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving.
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
Konfliktløsning.
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.